סרטונים מודרכים עם ילדים

גילוי נאות: אין לנו טלויזיה בבית. לא רצינו את החסרונות שהיא מביאה איתה.
אבל זה לא אומר שאנחנו לא רוצים גם את היתרונות שבה!
היתרון הכי גדול שיש בצפיה, הוא הרחבת אופקים. אפשר לראות איך קורים דברים במקומות רחוקים, ולהכיר יותר טוב את הכדור בו אנחנו חיים.

בפוסט הזה רציתי להמליץ לכם על שלושה סרטונים קצרים שצפיתי בהם עם הילדים, (במחשב או בפלאפון. מה רבו מעשיך יוטיוב!) והרגשתי שהרווחנו דרכם אוצר מילים, ידע כללי, ושאלות מעניינות.

אבל לפני הכל- שלושה קווים מנחים לצפיה מודרכת עם ילדים:

  • ההורים רואים את הסרטון לפני שהילדים בסביבה.
  • ההורים מדברים עם הילדים על תוכן שמופיע בסרטון, בלי להזכיר בכלל שתהיה צפייה אחרי השיחה! השיחה עומדת בפני עצמה.
  • מתחילים לצפות יחד, ותוך כדי הצפיה עוצרים כדי להדגיש דברים שקורים מהר, או כדי לתרגם תוכן שנאמר באנגלית.

והרי ההמלצות:

1. איך מגדלים אורז?

אורז הוא צמח מפתיע. צומח במים- בנהרות או אגמים. (בניגוד לצמחים שסביבנו בדרך כלל)
בסרטון שאורכו 2:45, לומדים מילים חדשות כמו מחרשה, מגל,
ורואים בעיניים תהליך של שתיל-קציר-סינון-קילוף-אריזה.

2.   איך בונים איגלו?

זו כמובן הזדמנות נפלאה לספר על הקוטב, על אסקימוסים, ולהראות את שיטות הבניה שלהם.
באמת מרשים לראות איך תוך 2:53 דקות עומד על תילו איגלו מפואר 🙂

3. נקר שניקר מאות חורים בגזע עץ

תשאלו את הילד לפני הצפיה- למה לדעתך נקר רוצה לעשות את כל העבודה הזו?
התשובה מתחלקת ל-2 סיבות. נקר מנקר כדי שיהיה לו מקום מגורים, וכדי לאחסן מזון.
סרטון באורך 2:58 של נשיונל ג'יאוגרפיק:

תזמון: אם אנחנו רואים סרטון יחד, זה בדרך כלל אחרי שכולם כבר מקולחים ושבעים מארוחת הערב. שלושה או ארבעה מצטופפים על הספה מול מסך קטן ומפטפטים על סרטון קצר בערך עשר דקות. אחרי זה מתחילים עם סיפורים שלפני השינה.
עוד טיפ לסיום: כדאי לנסות להיזכר עם הילדים יום אחרי הצפייה במה שראיתם יחד. כך הידע מקבל ריענון בראש, והילד מתאמן בשליפה.

אם גם אתם ראיתם סרטון קצר ומחכים עם הילדים- שתפו אותנו בתגובות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *