סלסלת הצעצועים הנצחית שבסלון עומדת לקבל תפנית. הפעם נתעלם מהאופן שבו "אמורים" לשחק בצעצוע, ונרתום את כל הערימה למשחק גילויים! ילדים קטנים מכירים היטב את הצעצועים שלהם ואף מסוגלים לנקוב בשמותיהם או לתאר אותם, ולו באופן סמלי. במשחק הבא נביא למקסימום את יכולת התיאור דרך ההיכרות של הילד עם הצעצועים של עצמו!
המשחק מיועד לקטנטנים
הוראות
יש להכין מראש את סלסלת הצעצועים המוכרים, וכן שמיכה קטנה או חיתול בד של תינוקות.
משחקים לפי תור. שחקן אחד עוצם עיניים והשחקן השני בוחר צעצוע ומחביא מתחת לשמיכה.
כעת ניתן לפקוח עיניים, ולמשש את מה שנמצא מתחת לשמיכה, מישוש הכולל תיאורים מילוליים.
שיחה לדוגמה:
הורה: ממממ… אני מרגיש שזה רך… די קטן, יש לו אוזניים… רגע, אם לוחצים עליו הוא מצפצף! זה הדוב המצפצף!
ילד: בשלב הזה ילדים קטנים מרוצים מאוד מכך שהצלחתם לגלות את הסוד שרק הם ידעו עד כה (אם הם באמת הצליחו להתאפק ולא לגלות לכם מה זה עוד קודם!)
כשתורו של הילד לגלות מה מסתתר מתחת לשמיכה, עזרו לו לתמלל את המידע שהוא מפיק מהמישוש.
אם הוא מגלה מייד שאלו אותו: מה היו הרמזים שעזרו לך לדעת שזה הקוביות?
אם הוא לא מבין את השאלה, אפשר לעודד אותו ולהגיד: בטח הרגשת שזה קשה, והבנת שזה עשוי מעץ! או: בטח הרגשת שזה בצורה של ריבוע.
כך הוא יקלוט איזה סוג מידע הוא יכול להפיק מהחפץ, ויצבור כלים תיאוריים- שיעמדו לרשותו בעתיד!
הצצה פסיכולוגית
יש דרכים רבות לתאר חפצים: מרקם, צבע, צורה, טקסטורה, דרגת קושי… עשו היכרות לילד עם המושגים המתאימים, והוא יהיה מסוגל לתאר את סביבתו!
כך ילמד להפעיל יכולת סינתזה של מידע אשר נקלט מערוצים מגוונים.
תגובה אחת
אחלה טיפים!