מתי הילד לומד שיש קשר בין הדבורה בחצר ובין צנצנת הדבש שבארון?
הבנת תהליכים היא מיומנות נרכשת. הילד לומד את האובייקטים בעולמו באופן נפרד ורק מאוחר יותר לומד לקשר ביניהם. קשה לו לדעת (אם לא לימדו אותו) שיש קשר בין כבשה ובין כובע הצמר שלו, או שיש קשר בין החול על שפת הים וכוס הזכוכית ממנה שותים בבית. קיימים משחקי קופסה רבים בנושא רצפים (כמו למשל פאזלים של "מה נוצר ממה") אך כידוע לקוראים הוותיקים, אחד מהעקרונות של השיחה הקוגניטיבית הוא שאין צורך באביזרים כמו כלי כתיבה, צעצועים ודפים. יש צורך רק בהורה וילד שרוצים לדבר! אז הנה לפניכם מוגש משחק רצפים ללא שום אביזרים.
הוראות
בכל פעם אגיד לך שלוש מילים ואתה תסדר אותן לפי הסדר. אם למשל אגיד: "כובע, כבשה, צמר" אתה תצטרך לחשוב מה ראשון מה אמצעי ומה אחרון ולהגיד אותם לפי סדר זה, "כבשה, צמר, כובע".
שאלות לדוגמה
- תנור, בלילה, עוגה
- פיצוץ, בלון, ניפוח
- זכוכית, כוס, חול
- עץ, מיטה, קורות
- תינוק, איש, ילד
- יין, חומץ, ענבים
- מיץ תפוזים, פרדס, תפוזים
- משי, צעיף, תולעת
- עץ קקאו, שוקולד, פולים
הצצה פסיכולוגית
שמתם לב למיומנות נוספת שהילד היה חייב להשתמש בה כדי להצליח?
המיומנות החיונית הזו נקראת זיכרון קצר טווח. הילד היה צריך לאחסן בזיכרון שלו בכל פעם שלושה פריטים שונים ו"למחוק" את הפריטים הקודמים.
לפי מחקרים, אנשים מבוגרים זוכרים בין 5-9 פריטים בזיכרון קצר הטווח שלהם בממוצע.
מה איתכם? בדקו איזה אורך של רשימה אתם יכולים לזכור בעל פה!
להתראות בפוסט הבא,
שלי
2 Responses
Many thanks a whole lot for sharing! I will definitely be back.
Thank you for the lovely feedback!