אם נגיע לעבודה יום אחד ונראה מישהי שאוכלת בורקס, זה ייראה לנו רגיל. אם נראה אחריה עוד מישהו עם בורקס ביד, כבר נרים גבה. אם נראה אחריו עוד קבוצת אנשים עם בורקסים- אולי נסיק מסקנה שמחלקים בורקסים ונלך לחפש איפה 🙂 היכולת הזו לחבר פרטים שונים לכדי כלל היא יכולת ההכללה שנתמקד בה במשחק הבא.
הוראות
אני אגיד לך כל פעם שלושה דברים, ואתה תגיד לי מה משותף להם. למשל: מה משותף למטריה, מגפיים, ומעיל? בשלושתם משתמשים בחורף.
שאלות לדוגמה
- סירה, אוניה, רפסודה (כלי שיט)
- כוס, דלי, ספל (משמשים לאגירת נוזלים)
- כלנית, רקפת, שושנה (פרחים)
- עפרון, נייר, עט (כלי כתיבה)
- נר, שמש, פלורוסנט (מאירים)
- חול, דגים, גלים (נמצאים בים)
- איגלו, אוהל, דירה (משמשים למגורים של בני אדם)
- מעדר, מגרפה, משפך (כלי גינון)
- ספה, ספסל, כסא (משמשים לישיבה)
- לימון, תפוז, אשכולית (פירות הדר)
- 4, 20, 58 (מספרים)
- עגל, אפרוח, כפיר (בעלי חיים צעירים- הצאצאים של הפרה, התרנגולת והאריה)
- רמזור, תמרור, כיכר (מסדרים את התנועה בכביש)
שימו לב
עליכם להקפיד שהתשובה של הילד תכלול התייחסות לעיקר. אם למשל שאלתם אותו מה משותף ללימון תפוז ואשכולית והוא ענה ששלושתם עגולים, תשובה זו אינה מספיקה. זה אמנם נכון ששלושתם עגולים אך זו אינה התכונה העיקרית המשותפת להם, אלא היותם פירות הדר.
למתקדמים
ניתן להעלות את רמת הקושי על ידי התייחסות למושגים מופשטים או שימוש באוצר מילים גבוה.
למשל:
- נצחי, זמני, עכשווי (משכי זמן)
- אהבה, קנאה, שנאה (רגשות)
- רופאה, וטרינר, אחות (שלושתם מקצועות רפואיים)
- שבתאי, צדק, ארץ (כוכבי לכת)
- גשם, שלג, ברד (משקעים)
- גמל, חמור, סוס (בהמות רכיבה)
- לביאה, אתון, נאקה (נקבות בעלי החיים- בנות זוגם של האריה, החמור והגמל)
בהצלחה עם ההכללות, ואם יש לכם רעיונות משלכם או שהמשחק העלה תשובות מצחיקות, אפשר לשתף כאן בתגובות.
להתראות בפוסט הבא!
שלי